اینله و انله و نگفته های آن

شنبه 21 اسفند 1400
15:47
نتویر

اینله و انله روش های جدید در دندانپزشکی مدرن هستند که برای ترمیم دندان ها از آن استفاده می‌شود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ترمیم دندان به کمک اینله و انله در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

پر کردن دندان

به احتمال زیاد تاکنون حداقل یک بار دندان خود را از قبل پر کرده‌اید. پر کردن دندان به شیوه مرسوم و معمولی، یک روش درمانی رایج و محبوب برای ترمیم پوسیدگی‌های جزئی تا متوسط دندانی است.

پر کردن دندان به صورت معمولی، یک روش درمانی نسبتا سریع است که تنها در یک جلسه انجام می شود. باز هم تاکید می کنیم که با این روش تنها پوسیدگی ها و آسیب دیدگی های جزئی تا متوسط ترمیم می شوند. و اگر آسیب گسترده باشد (مخصوصاً دندان های آسیاب) را درگیر کرده باشد، دیگر نمی توان با روش معمولی، دندان ها را ترمیم کرد. اینجاست که نیاز به روش های پیچیده تری مانند اینله و انله دندان احساس می شود.

همه چیز را درمورد کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی بدانید.

اینله و انله

انله یا (Onlays) نیز به صورت مشابه یک درمان ترمیمی است که برای درمان پوسیدگی گسترده دندان های خلفی (آسیاب) کابرد دارد. با اینکه اینله و انله با هم شباهت های زیادی دارند اما کاربرد انله وسیع تر و بیشتر از اینله دندان است.

دندان‌های خلفی ما که به آن‌ها دندان آسیاب یا آسیا هم گفته می‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌های قدامی و جلویی هستند. به همین دلیل سطوح جونده نسبتاً وسیع‌تر و بزرگ‌تری دارند. سطوح جونده این دندان‌ها، معمولاً شیارهای ریز و بعضاً عمقی دارند.

اگر پلاک و جرم دندان‌ها با کمک جرمگیری دندان برداشته نشود نیز، پوسیدگی دندانی ایجاد می‌شود. همانطور که گفته شد، چنانچه پوسیدگی جزئی باشد، دندان آسیب دیده با آمالگام و کامپوزیت و به روش معمولی ترمیم می شود. اما اگر پوسیدگی وسیع بوده و مرکز دندان آسیاب را درگیر کرده باشد (به طوری که با روش معمولی نتوان آن را پر کرد) از اینله (Inlay) دندان کمک می گیریم.

اگر با کمک اینله بتوانیم فقط وسط سطوح جونده دندان آسیاب را ترمیم کنیم، با انله دندان می توان دندان هایی که هم وسطشان پوسیده شده و پوسیدگی یک یا بیش از 1 لبه دندان را درگیر کرده ترمیم کرد.

درمورد هزینه بلیچینگ دندان بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینله و انله در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما یک سر به سایت تهران دنتال بزنید. امیدورایم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید


[ بازدید : 13 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سیب سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]