چاقی بر اثر مصرف ویتامین

يکشنبه 14 فروردين 1401
23:13
نتویر

ما امروز در مطلب سعی داریم تا در مورد یکی از مشکوک ترین علل چاقی با شما دوستان عزیز صحبت کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه با شما به اشتراک بگزاریم. چاقی با ویتامین یکی از مباحث جنجالی میان افرادی است که قصد لاغر شدن دارند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه با شما دوستان به اشتراک بگزاریم.

وزن و مواد مغذی

گاهی اوقات سوخت و ساز ضعیف بدن ناشی از اضافه وزن است. همچنین براساس کلینیک مایو در ایالات متحده، بیشتر اوقات اضافه وزن به دلیل مصرف بیش از حد موادغذایی و نوشیدنی ها بدون فعالیت فیزیکی برای سوزاندن کالری اضافی می باشد. سایر عوامل مرتبط با اضافه وزن شامل ژنتیک، سابقه خانوادگی، دریافت برخی از داروها و خواب ناکافی است. همچنین باید یادآور شد که با افزایش سن میزان کالری مورد نیاز بدن کاهش می یابد. بنابراین برای پایین آوردن وزن، میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید. همچنین پیروی از یک رژیم غذایی غنی از تمام ویتامین ها و موادمعدنی مورد نیاز بدن توصیه می شود. ورزش های هوازی و تمرینات قدرتی نیز در کمک به کاهش وزن موثر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کالری اینجا کلیک کنید.

بدن به ۶ ماده مغذی نیاز دارد که شامل کربوهیدرات ها، چربی، پروتئین، ویتامین ها، موادمعدنی و آب است. تنها کربوهیدرات، چربی و پروتئین برای بدن کالری فراهم می کنند. کربوهیدرات ها و پروتئین ها در هر گرم ۴ کالری و چربی ها در هر گرم ۹ کالری به بدن می رسانند. کربوهیدرات ها در غذاهایی مانند برنج، پاستا، سبزیجات، میوه ها، لوبیاها، نخودها و غلاتی از جمله نان وجود دارد. همچنین پروتئین از طریق گوشت، مرغ، تخم مرغ، لوبیاها، شیر و سایر فرآورده های لبنی از جمله پنیر قابل دریافت است. چربی نیز در بسیاری از موادغذایی از جمله گوشت، کره، پنیر، روغن های شیرینی، مغزها و روغن های سبزیجات وجود دارد. همچنین ویتامین های موجود در موادغذایی فاقد کالری بوده، هر چند برای رشد، نمو و عملکرد سلولی حیاتی است.

درمورد عمل ساسی بای پس معده بیشتر بدانید.

ویتامین ها

سیزده ویتامین برای سلامت انسان ضروری است. این ویتامین ها شامل A، C، D، E، K و هشت ویتامین گروه B بوده که ویتامین های گروه B شامل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، بیوتین، اسید فولیک، ویتامین B6 و ویتامین B12 است. هر ویتامین برای حفظ سلامتی عملکرد خاصی را در بدن دارد. برای نمونه، ویتامین C برای سلامت دندان ها و لثه ها ضروری بوده و این ویتامین در افزایش جذب ماده معدنی آهن و کمک به درمان جراحات مفید است. ویتامین D همچنین به جذب ماده معدنی کلسیم کمک می کند که برای استحکام استخوان ها و دندان ها مورد نیاز می باشد. کمبود ویتامین ها منجر به کاهش سلامتی و افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و پوکی استخوان می شود.

همه چیز را درمورد رژیم های لاغری بدانید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام تلاش خود را کردیم تا همه چیز را در زمینه چاقی به وسیله ویتامین ها را در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.


[ بازدید : 7 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سیب سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]